CM — Contribution Margin

💡

Також відомо як:

Маркетингова маржа, маркетинговий прибуток, маржинальний прибуток

Кількість грошей від продажів товарі чи послуг, що залишається в бізнесі після витрат на собівартість та залучення клієнтів.

Навіщо знати Contribution Margin

По-перше: щоб розрахувати скільки грошей лишається в бізнесу після вирахування всіх змінних витрат та витрат на залучення нових клієнтів.

По-друге: завдяки Contribution Margin можна розрахувати при якому темпі залучення клієнтів бізнес має змогу вийти на точку беззбитковості та почати заробляти гроші поверх інвестицій.

В завершальному курсовому проекті курсу «Юніт-економіка» студенти розраховують Contribution Margin при залученні 1000 клієнтів для нового бізнесу, що дозволяє задовільнити потенційних інвесторів.

Як рахувати Contribution Margin

Щоб розрахувати маржинальний прибуток, достатьньо знати три речі:

  1. CLV. Середній валовий прибуток з одного клієнта.
  2. CAC. Середні витрати на залучення одного клієнта.
  3. C. Кількість клієнтів.

Формула Contribution Margin нескладна:

CM = (CLV – CAC) × C

Як порахувати чи спрогнозувати Contribution Margin (CM)
Наприклад: за минулий рік нам вдалося залучити 4984 клієнта. Ми знаємо, що в середньому кожен з них принесе приблизно $717.24 валового прибутку, а на залучення кожного ми витратили в середньому $309.91.
Відповідно, CM = 4984 × ($717.24 – $309.91) = $2030132.72.

Який CM хороший, а який ні

Що більший, то краще.

На жаль, єдиного мірила не існує. Зрештою, все залежить від контексту бізнесу:

  1. Популярності компанії. Відомі бізнеси з великою кількістю клієнтів матимуть більший CM за стартапи, що лише на початку власного шляху.
  2. Рівня цінності товарів та послуг в очах клієнтів (в елітному закладі CM буде вищим за середньостатистичний через вищий CLV);
  3. Рівня довіри потенційних клієнтів (невідомому стартапу в середньому дорожче залучати нових клієнтів, через це максимальний потенціальний маржинальний прибуток бізнесу зменшується).

Чим CM відрізняється від Gross Margin, Operating Margin та Net Margin

Gross Profit — валовий прибуток, що лишається після вирахування змінних витрат (COGS) з валового доходу.

Operating Profit — операційний прибуток, що лишається після вирахування з валового прибутку всіх витрат на підтримку функціонування бізнесу (OpEx).

Net Profit — чистий прибуток, що лишається в компанії після вирахування взагалі всіх витрат.

Contribution Margin — прибуток, що лишається в бізнеса після вирахування змінних витрат та витрат на залучення клієнтів. Тобто, це щось між валовим та операційним прибутками.

З чим пов'язаний CM

Зрештою, маржинальний прибуток — самодостатній індикатор бізнесу.

В основному він пов'язаний тільки з операційним прибутком, оскільки саме різниця між Contribution Margin та більшістю постійних витрат і визначатиме — буде бізнес прибутковим чи збитковим. А якщо прибутковим, то як швидко поверне інвестовані гроші.

Як покращити Contribution Margin

Щоб поліпшити маржинальний прибуток, потрібно покращувати кожну з його складових:

  1. Залучати більше нових клієнтів. Для цього варто збільшувати витрати на залучення, не погіршуючи CAC та вкладатися в розвиток безкоштовних каналів залучення.
  2. Монетизувати клієнтів ефективніше. Збільшувати середній чек та частотність замовлень, зменшуючи при цьому собівартість.
  3. Зменшувати витрати на залучення одного клієнта. Цього можна досягти покращуючи конверсію в першу покупку, та знаходячи більш вигідні канали залучення з меншою ставкою (CPC / CPA / CPI / CPM).

Переконайтеся, що зрозуміли все як слід

Пройдіть безкоштовний тест

Відкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія

Хочете розібратися глибше?

Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪

Помітили помилку?

Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻