Навіщо знати AOV
Як рахувати AOV
Для розрахунку потрібно знати дві речі:
- GR. Скільки всього доходів бізнес заробив за певний період часу.
- O. Скільки замовлень зробили клієнти за той же час.
Формула AOV проста:
AOV = GR ÷ O
Наприклад: в 2023 році, наша апка принесла $543705 валового доходу за рахунок того, що клієнти зробили 8115 сплат.
Отже, AOV = $543705 ÷ 8115 = $67
Який AOV хороший, а який ні
Що більше — то краще.
На жаль, не існує єдиного мірила — все залежить від контексту бізнесу:
- Сфери бізнесу (в автосалоні AOV буде значно більшим за AOV ресторану).
- Рівня цінності товарів та послуг в очах клієнтів (елітний ресторан з файною репутацією матиме більший AOV за нову їдальню).
- Бізнес-моделі (в Netflix AOV відчутно менший, ніж в інтернет-магазині техніки Apple).
Чим AOV відрізняється від ARPPU
Обидва показники доволі схожі, їх легко переплутати. Однак, є важливий нюанс, що створює критичну відмінність:
ARRPU поєднує в собі середній чек та частотність за певний період. В той час як AOV — тільки середній чек.
Наприклад: уявімо собі, що минулого місяця 100 платних клієнтів зробили 150 транзакцій на загальну суму в $20000
AOV = 20000 / 150
ARPPU = 20000 / 100
З чим пов’язаний AOV
Найчастіше AOV пов’язують з CLV — валовим прибутком, що бізнесу приносить середній клієнт за весь час.
Все тому, що AOV — один з ключових компонентів для розрахунку CLV.
В свою чергу, співвідношення CLV / CAC — священний грааль, навкруги розрахунку якого крутиться більша частина юніт-економіки.
Зрештою, розрахувавши CLV / CAC ви дізнаєтеся рівень окупності інвестицій в залучення одного середнього клієнта, що дозволить зрозуміти — чи варто масштабувати такий бізнес надалі.
Як покращити AOV
Зрештою, на AOV впливає лише декілька факторів — ціна проданого, та їх кількість (обсяг замовлення).
Для кращого результату покращувати варто обидва:
- Підвищувати ціни. Головне — не перетнути тонку межу еластичності попиту від ціни, після якої середній чек збільшиться, в той час як кількість клієнтів зменшиться настільки, що це буде невигідно.
- Upsell. Переводити користувачів на більш дорогі тарифи та товари.
- Стимулювати клієнтів, щоб ті замовляли більше товарів за раз. Наприклад, за допомогою акцій формату 2+1.
Переконайтеся, що зрозуміли все як слід
Пройдіть безкоштовний тестВідкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія
Хочете розібратися глибше?
Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪
Помітили помилку?
Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻