CPA — Cost per Action

💡

Також відомо як:

Вартість за дію

Кількість грошей, яку платить рекламодавець за кожну цільову дію, що виконають люди, які перейшли за його рекламними оголошеннями чи посиланнями.

Навіщо знати CPA

По-перше: знаючи вартість за цільову дію, бізнес має змогу планувати власний бюджет на рекламу, розраховуючи отримати бажаний результат.

По-друге: вартість за дію допоможе обрати рекламні кампанії та креативи, що з набільшою імовірністю виконають цільову дію в продукті, хоча це й не гарантує подальші успішні конверсії на шляху до перетворення на клієнта.

По-третє: CPA може змінюватися з часом, динаміку чого варто відслідковувати для більш точного моделювання юніт-економіки та розрахунку середньої вартості залучення клієнтів.

В шостому занятті курсу «Юніт-економіка» студенти засвоюють переваги та недоліки різних способів сплати за рекламу.

Як рахувати CPA

Розрахувати вартість цільової дії нескладно, для цього варто знати дві речі:

  1. AC. Загальні витрати на рекламну кампанію чи креатив за певний період часу.
  2. A. Кількість цільових дій, що виконали клієнти, яких бізнес залучив тією ж кампанією чи креативом за той же час.

Формула CPA проста:

CPA = AC ÷ A

Як порахувати чи спрогнозувати Cost per Action (CPA)
Наприклад: минулого місяця ми запустили контекстну рекламу в пошуку Google, сплативши за 1487 реєстрацій $28743.
Виходить, CPA реєстрацій = $28743 ÷ 1487 = $19.33.

Який CPA хороший, а який ні

Що менший, то краще.

На жаль, універсального мірила не існує, все залежить від контексту бізнесу:

  1. Цільової дії. Що більш рідкісну та специфічну дію має виконати відвідувач, то більшу вартість призначить рекламна система.
  2. Точності таргетингу. Зазвичай, спрямування реклами на більш вузьку аудиторію призводить до її удорожчання.
  3. Масовості товару чи послуги. CPA реклами зрозумілих послуг, на кшталт ресторанів, буде нижчою за CPA реклами алгоритмів пошуку статистичних аномалій.
  4. Насиченості конкуренції. Що більше бізнесів рекламують схожі товари чи послуги, то більшим буде CPA кожної з них, оскільки кількість потенційних клієнтів обмежена.

Чим CPA відрізняється від CPC, CPI та CPM

Зрештою, всі ці терміни відповідають за вартість реклами різного типу — при сплаті за переходи про це сигналізує CPC, при цільових діях CPA, установки софта при CPI, а також 1000 показів при CPM.

З чим пов'язаний CPA

Зрештою, CPA та конверсія — дві складових для розрахунку CAC, вартості залучення одного клієнта для рекламних каналів, що працюють за моделлю сплати за цільові дії.

Що, в свою чергу, означає, що CPA відіграє важливу роль для розрахунку головного індикатора юніт-економіки — CLV / CAC. А значить — може бути одним з важелів впливу з покращення цього індикатора.

Як покращити CPA

Щоб покращити вартість цільової дії, варто:

  1. Визначати більш просту та зрозумілу бажану дію, виконання якої легко відслідкувати.
  2. Покращувати всі мікроконверсії на шляху до виконання цільової дії.
  3. Обирати більш вигідні канали залучення нових клієнтів.
  4. Покращити таргетинг. Важливо знайти баланс між вузькими параметрами та достатньо широкою аудиторією, якій можна показати рекламу.
  5. Постійно експериментувати з рекламними креативами. Так можна знайти та масштабувати найбільш привабливі варіанти.
Важливий нюанс: покращення вартості цільової дії має сенс тільки якщо ефект від цього не канібалізує погіршення подальших конверсій. Отже, зменшення CPA цінно для бізнесу лише коли паралельно з цим покращується CAC.

Переконайтеся, що зрозуміли все як слід

Пройдіть безкоштовний тест

Відкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія

Хочете розібратися глибше?

Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪

Помітили помилку?

Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻