Навіщо знати CLV (LTV)
Як рахувати CLV (LTV)
Існує два шляхи розрахунку CLV — за допомогою загального валового прибутку чи за коефіцієнтами.
Для розрахунку CLV за допомогою загального валового прибутку потрібно знати:
- GP — валовий прибуток бізнесу, що той отримав за весь час.
- C — кількість залучених за весь час клієнтів.
Формула CLV (LTV) проста:
CLV = GP ÷ C
Наприклад: за весь час бізнес заробив $3858730 валового прибутку від 2893 клієнтів.
Отже: CLV = $3858730 ÷ 2893 = $1333.82.
Для розрахунку CLV за коефіцієнтами потрібно знати три речі:
- AOV — середню вартість одного сплаченого замовлення.
- APC — cередню кількість замовлень, що сплачує один клієнт за весь час.
- COGS — собівартість середнього замовлення.
Для підписних сервісів APC замінюють на ACL — середню тривалість «життя» клієнта. Тобто, кількість періодів підписки, які сплачує середній клієнт.
Інколи замість AOV та APC/ACL достатньо знати GRC — загальний валовий дохід, що приносить один клієнт за весь час.
Найбільш популярні формули:
CLV = (AOV − AOV × COGS) × APC
CLV = GRC − GRC × COGS
Наприклад: ми створюємо мобільний застосунок за підпискою — клієнти платять нам по $10 на місяць (AOV). В середньому один такий сплачує підписку упродовж 19 місяців (ACL). На жаль, ми маємо віддати AppStore 30%, а також ще 2% платіжній системі.
Отже, CLV = (10 − 10 × 32%) × 19 = $129.2.
Який CLV (LTV) хороший, а який ні
Що більше, то краще. Добре, якщо в кілька разів більший за CAC.
На жаль, не існує одного мірила — все залежить від декількох речей:
- Сфери бізнесу (в автосалоні CLV буде більшим за CLV кав’ярні)
- Рівня цінності товарів та послуг в очах клієнтів (в елітному закладі CLV буде вищим за середньостатистичний);
- Бізнес-моделі (в підписному Netflix CLV буде більшим за продавця шаурми на вокзалі, який покладається на одноразові замовлення).
Чим CLV відрізняється від LTV
Хоча в початковому описі юніт-економіки вони означали різне, зараз практики часто використовують їх як синоніми.
З чим пов’язаний CLV (LTV)
Найчастіше CLV пов’язують з CAC — середньою вартістю залучення одного клієнта.
Співвідношення CLV / CAC — священний грааль, навкруги розрахунку якого крутиться більша частина юніт-економіки.
Зрештою, розрахувавши CLV / CAC ви дізнаєтеся рівень окупності інвестицій в залучення одного середнього клієнта, що дозволить зрозуміти — чи варто масштабувати такий бізнес надалі.
Як покращити CLV (LTV)
Для поліпшення CLV потрібно покращувати всі його складові:
- Збільшувати середній чек (AOV). Наприклад: підняти ціни, перевести клієнтів на більш дорогі тарифи, допродати клієнтам додаткові послуги.
- Збільшувати частотність покупок (APC / ACL). Наприклад: створити додаткову цінність продукту, впровадити програму лояльності, покращити рівень підтримки.
- Зменшувати собівартість (COGS). Наприклад: зменшити закупівельну вартість, витрати на виробництво та різноманітні відсотки відрахувань.
Переконайтеся, що зрозуміли все як слід
Пройдіть безкоштовний тестВідкриється наш телеграм-бот, де відбудеться вся магія
Хочете розібратися глибше?
Проходьте наш курс
«Юніт-економіка»
для підприємців та менеджерів 💪
Помітили помилку?
Маякніть Яру, будь-ласка 🙏🏻